پشتیبانی

logo
  • سایر لینک ها
    • بیمه وسایل نقلیه
    • بیمه های مسئولیت
    • بیمه های اموال
    • بیمه درمان و حوادث
    • مشاغل و حرفه ها
    • راهنمای مشتریان
    • راه ارتباطی
    • شخص ثالث خودروهای سواری و بارکش

    • شخص ثالث خودرو
    • شخص ثالث موتورسیکلت
    • بدنه خودرو سواری و بارکش

    • بدنه خودرو
  • خانه
  • بیمه کارفرمای ساختمانی
  • استعلام بیمه‌های پارسیان
  • شعب خسارت پارسیان
  • مطالب و طرح‌ها

ثبت کد پستی در سامانه جامع انبارها

سامانه جامع انبارها چیست؟

سامانه جامع انبارها را یکی از مهمترین سامانه‌های اینترنتی طی سالهای اخیر می توان گفت چرا که به صورت بسیار جدی از سال 1397 و در صنعت بیمه از سال 1399 بر روی سامانه جامع انبارها کار شده است تا نقش پر رنگی در کاهش تخلفات واردات و صادرات و همچنین کاهش قاچاق و کالاهای احتکار شده داشته باشد، راه اندازی سامانه ای به نام سامانه جامع انبارها در حقیقت با هدف ساماندهی اطلاعات مربوط به به انبارهای کالاهای مختلف در ایران روی کار آمده است تا دولت بتواند با کمک این سامانه نسبت به جریان کالا در سطح کشور اطلاعات کافی کسب کند.

تمامی اطلاعات ثبت شده در سامانه انبارها به صورت آنلاین در اختیار دولت قرار خواهد گرفت. لذا طبق قانون جدید، تمامی انباردارها باید اطلاعات انبار خود و کالاهای دریافتی و خروجی خودشان را در سامانه انبارهای کشور ایران به نشانی اینترنتی www.nwms.ir  ثبت کنند تا با تدبیراتی از ورود کالاهای قاچاق و غیر قانونی به کشور جلوگیری شود.

ثبت نام در سامانه جامع انبارها

سامانه جامع انبارها در صنعت بیمه

همانطور که در بالا و توضیحاتی که جهت اهمیت سامانه جامع انبارها به آن اشاره شد در صنعت بیمه نیز به جهت همکاری با ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، پیرو آیین نامه هایی اجرای از سال 1399 این الزامات به شرکت های بیمه بازرگانی تکلیف شد تا پرداخت خسارت برای کالاهای مشمول در طرح رصد (طی اعلام وزارت صمت و ستاد مرکزی از طریق سامانه جامع انبارها و مراکز نگهداری کالا به آدرس www.nwms.ir می باشد) منوط به ثبت واحد نگهداری کالا در سامانه جامع انبارها (پیش از صدور بیمه نامه) باشد.

چه مکان هایی ملزم به ثبت کد پستی در سامانه جامع انبارها هستند؟

با توجه توضیحاتی که در خصوص سامانه جامع انبارها در صنعت بیمه داده شد، سامانه جامع انبارها سامانه ای است که با هدف تسهیل فرآیندهای خروج و ورود کالاها به کشور ایران و مدیریت فرآیندهای مربوط به خروج و ورود این کالا به کشور ایران روی کار آمده است.
به همین منظور، در درجه اول تمامی افرادی که دارای انبار هستند، می بایست اطلاعات انبار خودشان را در سامانه جامع انبارها ثبت کنند تا دولت بتواند با کمک این بستر، تمامی کالاهای قاچاق و یا احتکار شده را شناسایی کند و گامی موثر در کاهش قاچاق و احتکار کالاهای اساسی مردم بردارد.

اما از طرفی دیگر پیرو آیین نامه های اجرایی ارائه شده به شرکت های بیمه ای از سال 1399، از آنجاییکه پرداخت خسارت در واحد های نگهداری کالا منوط به ثبت آن مکان ها در سامانه جامع انبارها می باشد، شرکت های بیمه می بایست در زمان صدور بیمه های آتش سوزی جهت فروشگاه ها، مکان های صنعتی و غیرصنعتی که نیاز به پوشش بیمه ای سرمایه کالاها یا موجودی در آن بیمه نامه می باشند، می بایست کد پستی آن مکان را در سامانه جامع انبارها ثبت نمایند.

دلیل اهمیت آموزش ثبت در سامانه جامع انبارها

با توجه الزامی که به شرکت های بیمه ای جهت ثبت کد پستی مکان های غیرصنعتی و صنعتی در سامانه جامع انبارها شده است موضوع آموزش سامانه جامع انبارها برای بیمه گزاران نیز از اهمیت زیادی برخوردار می باشد پس تصمیم گرفتیم تا ساده و شفاف در این مطلب نحوه ورود به سامانه جامع انبارها و چگونگی ثبت نام در سامانه انبارها را برای شما توضیح دهیم.

 چه کسانی باید در سامانه جامع انبارها ثبت نام کنند؟

افرادی که می بایست در سامانه جامع انبارها ثبت نام کنند شامل فردی حقیقی  می باشد که دارای شماره ملی 10 رقمی است که در سامانه دارای حساب کاربری می باشد این کاربر جدید می تواند بهره بردار، مدیرعامل یا انباردار باشد.

بهره بردار (صاحب انبار) در سامانه جامع انبارها شخص حقیقی یا حقوقی  است که استفاده کننده از واحد می باشد و مسئولیت نگهداری، ورود و خروج کالا به/از واحد به عهده وی است. در صورتی که بهره بردار یک شرکت (حقوقی) باشد، مدیرعامل که فردی حقیقی است به نمایندگی از شرکت بعنوان کاربر سامانه شناخته می شود.

اطلاعات مورد نیاز پیش از شروع ثبت نام در سامانه جامع انبارها

با توجه به اینکه محدودیت زمانی در ثبت نام و ورود اطلاعات در سامانه جامع انبارها را دارید، توصیه می شود این دو دسته اطلاعات را پیش از ورود جهت ثبت نام در دسترس داشته باشید:

  1. اطلاعات شخص حقیقی یا حقوقی

شخص حقیقی شامل: کد ملی، جنسیت، تاریخ تولد کامل(روز/ماه/سال)، شماره شناسنامه

شخص حقوقی شامل: شناسه ملی، جنسیت، تاریخ تولد کامل(روز/ماه/سال)، شماره شناسنامه

  1. اطلاعات جهت ثبت واحد نگهداری کالا

کد پستی واحد، نام واحد، استان، دسته صنفی مورد فعالیت، رشته فعالیتی در صنف، مجوز فعالیت معتبر (نیاز به ثبت تاریخ معتبر پایان بهره برداری)، شناسه قبض برق یا گاز

نحوه ثبت نام در سامانه جامع انبارها

برای اینکه بتوانید به سامانه جامع انبارها وارد شوید، می بایست حتما قبلا در این سامانه ثبت نام کرده باشید. شروع ثبت نام در سامانه جامع انبارها در ۴ مرحله متفاوت و به صورت غیر حضوری از طریق وبسایت سامانه جامع انبارها  انجام می شود. اما برای یادگیری ثبت نام در سامانه جامع انبارها کافیست که طبق مراحل زیر پیش بروید:

  1. ابتدا به وبسایت سامانه جامع انبارها به نشانی اینترنتی www.nwms.ir وارد شوید.

2. سپس، بر روی گزینه «ثبت واحد» کلیک کنید.

ورود به صفحه ثبت نام

3. در صفحه بعد کد ملی و تلفن همراهتان را که در دستری و روشن باشد را وارد کنید و بعد از وارد کردن کد امنیتی بر روی گزینه "تایید و مرحله بعد" زده و به مرحله بعد بروید.

4. در مرحله بعدی می بایست کد ۶ رقمی که از طریق پیامک به تلفن همراهتان ارسال می شود را در قسمت مربوطه ثبت کرده و بر روی گزینه "تایید کد و مرحله بعد" کلیک نمایید.

5. در مرحله بعدی لازم است که افراد شخصیت حقوقی و یا حقیقی خود را مشخص کنند و سپس اطلاعات هویتی خودشان را وارد نمایند.

شخص حقیقی یا حقوقی

6. پس از آن با وارد کردن شماره شناسنامه، جنسیت و تاریخ تولد مراحل ثبت اطلاعات هویتی خود را تکمیل کنید. همچنین، پس از وارد کردن این اطلاعات، اطلاعات شناسنامه ای شما نمایش داده می شود که می بایست آن را تایید کنید و در نهایت باید بر روی گزینه "تایید و مرحله بعد" کلیک نمایید.

ورود اطلاعات شخص

7. نکته: دقت داشته باشید که در صورتی که شخص حقوقی هستید، می بایست علاوه بر وارد کردن اطلاعات ذکر شده، شناسه ملی  ۱۱ رقمی شرکت خود و یا در صورتی که فاقد این شناسه می باشید، شناسه ۷ رقمی مرکز دولتی خودتان را وارد کنید.

ثبت شخص حقوقی

8. در مرحله پایانی نیز شما باید اطلاعات واحد نگهداری کالا (انبار، فروشگاه یا واحد صنفی مورد نظرتان ) را وارد کنید. این اطلاعات شامل: کد پستی واحد، نام واحد، استان، دسته صنفی مورد فعالیت، رشته فعالیتی در صنف، مجوز فعالیت معتبر (نیاز به ثبت تاریخ معتبر پایان بهره برداری)، شناسه قبض برق یا گاز  برخی اطلاعات دیگر می باشد که باید به دقت و درستی وارد شود. بعد از تکمیل تمامی اطلاعات بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

اطلاعات مورد نیاز محل

تایید نهایی کد پستی در سامانه جامع انبارها

پس از انجام مراحل بالا و ثبت اطلاعات در سامانه جامع انبارها، یک پیامک حاوی تایید کد پستی و تکمیل فرآیند ثبت نام به شماره همراهی که از ابتدا در سامانه جامع انبارها ثبت کرده اید، ارسال می گردد.

این پیامک حاوی این متن می باشد که به شما از زمان ثبت کد پستی، 3 ماه مهلت می دهد تا به سازمان صنعت و معدن شهر محل سکونت خود (که جواز کسب شما در آن شهر می باشد) مراجعه نمایید تا اقدام به تایید نهایی کد پستی خود نمایید.

 

مدارک لازم جهت تایید نهایی کد پستی در سامانه جامع انبارها

در هنگام مراجعه به سازمان صنعت و معدن جهت تایید نهایی کد پستی در سامانه جامع انبارها نیاز است تا یکسری مدارک را به همراه داشته باشید (البته ممکن است با توجه به شهر محل سکونت، مدارک متفاوت دیگری نیز درخواست شود):

  • کپی و اصل کارت ملی مالک (صاحب کسب و کار یا محل کار)
  • کپی و اصل اجاره نامه یا مالکیت
  • کپی و اصل جواز کسب معتبر
  • کپی از پیامک قبض گاز و برق به همراه شناسه قبض(هر کدام موجود بود)

پس از تایید کد پستی، می‌تونی از کادر زیر آنلاین و مطمئن حق بیمه را با بیش از 50% تخفیف ویژه سفارش بدی!

اشتراک‌گذاری

درباره ما


تصویر مجید قربانی مجید قربانی هستم، فارغ التحصیل رشته مهندسی صنایع با 10 سال سابقه در     پیاده سازی سیستم های مدیریت کیفیت (ایزو)، کارشناسی بازاریابی و فروش در   شرکت های معتبر کشور. اکنون با بهره گیری از سال ها تجربه در صنعت بیمه، زمینه‌ای را جهت استعلام، مشاوره و صدور آنلاین بیمه در کشور خصوصا استان مازندران و غرب استان (نور، رویان، نوشهر، چالوس، متل قو، عباس   آباد، سلمانشهر و ...) فراهم آوردم و همچنین افتخار دارم تا به عنوان کارشناس و   نماینده رسمی شرکت بیمه پارسیان، با کد نمایندگی 503719 در خدمت شما عزیزان باشم.  

دسترسی سریع


استعلام وضعیت بیمه های پارسیاناستعلام و صدور آنلاین بیمه مسئولیت ساختمانیاستعلام و صدور آنلاین بیمه ثالث خودرواستعلام و صدور آنلاین بیمه مسئولیت مدیر ساختماناستعلام و صدور آنلاین بیمه بدنه خودرو

تماس با ما


09117841223

 

پشتیبانی آنلاین!
WhatsApp Icon

ایمیل

mjd.ghorbani@yahoo.com

 

 

▲

آدرس

فعالیت ما در کل کشور می باشد و امکان هماهنگی حضوری در استان مازندران داریم.

 

مجوز ها


logo-samandehi

شبکه های اجتماعی


اینستاگرامتلگرامواتس اپ

کلیه حقوق وبسایت بیمه جا متعلق به نمایندگی بیمه پارسیان قربانی کد 503719 می‌باشد

قدرت گرفته از کاربلد